Waarin kun je grote stukken hout verbranden (als alternatief voor een voorkorf)

Toegevoegd na 2 minuten:
stukken fout van zo'm 75 cm

Toegevoegd na 2 minuten:
fout is hout...;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (10)

In een ouderwetse ijzeren vuilnisbak
Of een gemetselde bak..

Of gewoon op een plek in de tuin...(een vrije plek uit de wind)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oud olievat waar je de bovenkant uit haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de houtkachel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een plek in de tuin kunnen maken waar je alles weg haalt rond een meter. Graaf een kuiltje en je hebt een brandplaats. Let er op dat er niets in de dricte omgeving staat dat kan branden. Houdt een tuinslang waar water druk opstaat in de buurt
ronron1212
13 jaar geleden
Stukken hout van 75 cm kun je mooi tegen elkaar opzetten in een piramidevorm. Met een oude krant en eventueel wat petroleum eronder brandt de boel keurig op. Dat zou ik overigens in een dichtbevolkte woonwijk niet doen. Breng het hout dan liever naar de verzamelplaats van de gemeentereiniging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een oude wok of pan. Je kunt ook een kuil maken daar wat bakstenen rondom leggen een oude bbq rooster erop en daar de blokken hout eh...fout op leggen en aansteken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu benzine toch duur is, ga rijden op houtgas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze buren gebruiken een oude trommel van een wasmachine. Heeft veel kleine gaatjes dus er komt goed lucht bij. Volgens hen werkt het beter dan een vuurkorf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van wat oude klinkers zelf een bak stapelen, vierkant of rechthoekig, op zand en dan onderin alluminiumfolie.
Heb ik veel gedaan als ik veel gasten had om te BBQen en dan legde ik bovenop een rooster of een stuk gaas.
Werkt heel goed en je kunt hem zo weer afbreken/opruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
winkelwagentje , of een oude konijnenkooi