Hoe kan het dat in de Aziatische landen de bomen niet kaal worden. terwijl warmte en vochtigheid vaak veel extremer is

In de Afrikaanse of Aziatische landen is ook veel droogte maar toch zie je daar nooit kale bomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat ligt helemaal aan het type bomen en de leefomstandigheden waaraan die bomen gewend zijn. Plant daar een boom, die in Nederland goed zou gedijen en je kunt ervan uitgaan dat die boom in Azië zijn blad verliest of zelfs doodgaat. Bomen, die hier groeien, verliezen blad om in koude perioden niet al hun energie hoeven te gebruiken om het blad groen te houden. Ze moeten tenslotte een koude periode zien door te komen.
In het voorjaar, als de temperatuur stijgt, kunnen de bomen weer nieuw blad produceren, omdat ze hun energie niet meer hoeven te gebruiken om de kou te trotseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat daar bomen groeien die daarop aangepast zijn.
Als je een boom uit een droog, warm gebied hier zou planten, rot ie weg door het vocht of vriest dood in de winter.
En op plekken waar het klimaat en de lichtintensiteit het hele jaar door ongeveer gelijk zijn, hoeft een boom zich ook niet aan te passen voor een koud en donker seizoen, dus hoeft geen blad te laten vallen.