Wat is het nut van onweersbeestjes?

Mieren ruimen etensresten en dode insecten op, spinnen eten vliegen... Maaar.. Wat is nou het nut van een onweersbeestje?
Ze zijn namelijk irritant en kriebelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.2K

Antwoorden (3)

dat je weet dat er onweer op komst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze eten schadelijke organismen op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen 'nut', maar heeft te maken met de klimatologische omstandigheden waaronder deze diertjes tot leven komen.
Ze hebben als het ware de luchtdruk en vochtigheid in de atmosfeer nodig om zich te manifesteren.
Eenmaal tot leven gekomen voeden ze zich met kleine organismen die schadelijk kunnen zijn voor planten. In die zin zijn ze dus ook nog nuttig.