Aan welke kant draag je een enkelband?

Ik heb van een vriendin een leuk enkelbandje kado gekregen. Maar ik heb geen idee aan welke enkel je dit moet dragen. Nu draag ik het rechts, maar ik heb ook gehoord dat het links moet. Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
25K

Het beste antwoord

Er staat nergens wettelijk vastgelegd om welke enkel een enkelband hoort, om welke pols een horloge hoort, in welke oor een oorbel hoort, of op welke schouder een tattoo hoort.

Draag hem zoals jij dat prettig vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het aan allebei de kanten goed is, gewoon doen wat jij het prettigste vindt
13 jaar geleden
Ik droeg het enkelbandje altijd om de linker enkel, maar volgens mij maakt het helemaal niets uit. Doe gewoon wat je zelf wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er trots op bent draag je hem natuurlijk aan de enkel die het meest zichtbaar is als je je benen over elkaar slaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het woord "moet" is hier volledig overbodig.

Je kiest zelf om welke enkel je het prettig vind zitten of mooi vindt staan. Hier komt geen "moeten" aan te pas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enkelbandje wordt traditioneel gedragen aan de linker kant: aan de kant van het hart.
En in de katholieke traditie is dit ook de kant van de trouwring.