Hoe gaat de sop/schuim na de afwas weg?

Na de afwas (vaak bij gebruik van teveel afwasmiddel) blijft er vaak een boel sop/schuim in de wasbak liggen. Hoe krijg je dit het beste weg. Vaak wil ik de wasbak direct daarna weer gebruiken voor het omspoelen van de aardappela of mn vaatdoekje in de chloor leggen en dan kan ik al dat sop niet gebruiken....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16K

Antwoorden (9)

Koop een ouderwets stukje zeep, en gooi dat tussen het overgebleven sop in de wasbak. Even roeren met wat koud water erbij, en het sop is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan er ook gewoon even je handen mee wassen boven het sop :) maar prima antwoord het werkt perfect +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Tip van oma

Ga met een ouderwets stuk zeep door het sop, dat verdwijnt het grootste deel al direct, de rest kan je dan zonder liters aan water te verspillen zo even weg wegspoelen met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even je handen wassen met zeep boven het sop, en het is zo weg! (en je handen stinken dan ook gelijk niet meer naar het afwasmiddel;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handen ff met zeep en water wassen is t zo weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even goed spoelen met water en intussen je handen met handzeep wassen..
handzeep laat het schuim verdwijnen ,probeer t maar eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je afwasborstel dat schuim 'platdrukken', water erbij en het spoelt weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen geduld hebt, want dat is het beste en goedkoopste middel, schiet je door het aardappelwater er in te gieten ook al flink op.En voor het vaatdoekje in de chloor is dat beetje sop ook uitstekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi er wat zout overheen heen. Het smelt zo weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je na de afwas je teil met sop leeg gooit in de gootsteen blijft er ...meestal veel sop achter, wat je met veel water weg moet spoelen. Ik was dan even mijn handen met een stukje handzeep, even veel schuim maken en je handen afspoelen, sop van de afwas is weg.