Als je je huis wilt verkopen, hoe kun je die dan het beste onder de aandacht brengen?

Buiten de 'promotie' van de makelaar om?

Gaat overigens niet om mijn eigen huis...

Toegevoegd na 30 minuten:
Kennissen van ons hebben supermooi en verzorgd huis, veel grond erbij, vrijstaand. Ik zou zo met hun willen ruilen. Ook hun vraagprijs is niet exorbitant, heel schappelijk juist. Toch, na bijna èèn jaar in de verkoop gehad, nog niet èèn bezoeker getrokken, ondanks meedoen met Open Huis, advertenties, etc...

Ik snap er eerlijk gezegd niks van, want zoals gezegd zou ik zò met hun willen ruilen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het soms over ons huis? Ik heb namelijk exact dezelfde situatie: vrijstaand huis, veel grond, mooie tuin, goed onderhouden, en toch geen enkele bezichtiging....
Helaas uit je antwoorden nog niet veel goede tips gekregen....

Antwoorden (6)

Je zou als eerst een plakaat op jeh uis kunnen zetten om de aandacht te trekken, veel mensen zien dit en vertellen dit door aan "vrienden" die een huis zoeken.

Ook kan je je huis op marktplaats te koop zetten, zo heeft een kamaraad van me ook als eens zijn huis verkocht.

Ook heb je nog de regionale weekbladen waar je eventueel je huis te koop in zou kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je een open huis kan houden en desnoods flyers van reclame kan maken, wie weet helpt het.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hyves kan je het ook kenbaar maken. Wij wilde het eerst ook maar besloten toch om met een makelaar in zee te gaan. Eerst 3 makelaars laten kijken en taxeren en dan er een kiezen. Wij hebben dit besloten omdat er nog wel het een en ander aan papierwinkel bij komt kijken. Durfde het risico niet te nemen dat je jezelf in de vingers snijdt. wij hadden vrijehuizenmarkt. die vraagt 1 procent courtage!

Toegevoegd na 12 uur:
Het is tegenwoordig best pittig een hypotheek rond te krijgen dus wellicht heeft dat er iets mee te maken. Wij konden officieel een hypotheek krijgen die nog lager was dan onze huidige terwijl het inkomen gestegen was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk om een advies te geven maar als er nog niemand is geweest moet er toch iets zijn waar jullie over heen kijken. Je moet natuurlijk eerst weten wat je doelgroep is om het huis te verkopen. Als je dat wet moet je kijken op welkepunten het huis voldoet aan de wensen van de aspirant kopers. Hiermee bedoel ik het kan zijn dat de doelgroep wel interesse heeft in zo'n huis maar totaal niet geïnteresseerd in een lap grond erbij maar wel in het idee om eventueel het huis uit te breiden en een stuk grond verkopen. Dan moet je kijken hoe moet het huis aangekleed zijn bij die doelgroep, zoals veel ruimte of zoeken zij meer een intiem huis. Denk eens na wat vind jij aantrekkelijk aan het huis, maar jij koopt het niet. Zou dat een reden kunnen zijn voor anderen om het ook niet te doen. Waarom gaan de huidige bewoners weg, wat is hun reden. Al dat soort vragen kunnen je een idee geven waarom andere er niet op af komen. Maar een makelaar moet daar toch in kunnen helpen. Wat eventueel ook kan is dat het misschien beter is om het huis een tijdje uit de zichtbare verkoop te halen en dat alleen makelaars het weten en zo klanten kunnen interesseren voor dit huis op een unieke lokatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men kan een interactieve film maken van een koophuis.

Aan de hand van een menu neemt u een kijkje van de entree, de woonkamer, keuken,het toilet, de garage en de tuin.
Boven de slaapkamers, badcel, het toilet, zolder en evt cv.installatie.

Geen mens over de vloer en toch heeft iedereen een idee over de indeling van het huis.

Zorg ook voor detailopnamen zoals hang en sluitwerk,
de elektrakast, de watermeter, tv aansluitingen
(schotel) en andere nutsvoorzieningen.

Ook vermeldenswaardig zijn de verbindingen met het openbaar vervoer, huisartsenpost, scholen, winkels en recreatie in de buurt.

Cameraposities moeten 360 graden kunnen draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misshien kan een interieurstylist helpen om te laten wat je met de kamers in het huis kan doen/mogelijkheden laten zien waardoor het aantrekkelijk word