Is € 35 excl btw een reeele prijs voor de klussenier?

Hoeveel gaat het kosten bij bv 1,5 uur klussen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige is wel dat adverteren richting consumenten en ik denk dat je dat heel ruim moet zien, dus ook offertes niet exclusief BTW mogen.

Het beste antwoord

35 euro ex btw is een gangbare prijs voor witte klussers. 1,5 uur klussen komt dan neer op 62,50 euro.

Je kunt wel goedkoper aan klussers komen, maar dan heb je al snel te maken met beunhazen, of klussers, die het er zwart bij doen. Is dan maar af wachten hoe het zit met de geleverde kwaliteit en hoe er om wordt gegaan met garantie op de klus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
@Fiederieke: 1,5 keer het uurloon van 35 euro= 52,50. Hier komt vervolgens nog 19% BTW bovenop. N.B. Voor sommige klussen geldt, onder bepaalde voorwaarden, een BTW tarief van 6%. Hangt vervolgens van de klus af, of het gebruikte materiaal aangeslagen wordt voor het hoge BTW tarief van 19% of het lage BTW tarief van 6%. Omdat het hier niet duidelijk is, om wat voor soort klus het gaat, kan ik niet zeggen, onder welk BTW tarief het in dit geval gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx!

Andere antwoorden (3)

Is bij ons ook de gangbare prijs ,let er wel op dat vervoer extra kan aangerekend worden evenals de kosten van het materiaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door offertes aan te vragen bij erkende klussenbedrijven weet u de gemiddelde prijs.
Bedenk dat een klus af moet en er verschillende klussen zijn, van tuinonderhoud, behangen, electra of sanitaire klussen. Spoedklussen ivm kortsluiting of waterlekkage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
de prijs van €35 is zeker niet te hoog dit is per uur inclusief btw 35*1.19=€41.65 per uur voor a1.5 uur ban je dus 1.5*41.65 =€62.47 kwijt exclusief voorrijd kosten en eventueel materiaal . als je bedenkt dat de klusser daar ook gereedschap sociale verzekeringen en dergelijke van moet betalen kom je aan dat redelijke tarief.