Wat is er aan de hand met mijn daglelie?

mijn hemerocallis "brazilian crane" heeft een bloeistengel gevormd met wel vijf knoppen, en begint uitbundig te bloeien.
alleen, om het te zien moet je diep tussen de bladeren induiken, want de bloeistengel is maar een cm of vijf hoog.
wat kan een oorzaak zijn?
ik geniet er liever op enige afstand van.

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De natuur haalt een grapje met je uit, normaal gesproken bloeien de Hemerocalissen nog lang niet, maar een heel enkele keer, overwintert een bloemknopstengeltje de winter en komt dan in het voorjaar alsnog in bloei.
Dit verschijnsel zie je veel met het fluitenkruid, daar zie je in Maart ook wel eens bloemen, maar dan ook met een veel te korte bloemstengel.
Ook bij de paardebloem zie je het wel eens en ook dan een zeer korte bloemstengel.
In principe kan het met alle planten gebeuren die normaal in het voorjaar, of vroege zomer bloeien.