Ik heb een bolletje op zolder hangen en vraag mij af of dit een nest is?

5 cm groot met een gat erin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Dat is absoluut een beginnetje van een wespennest. Mijn broer heeft daar een aardig filmpje over op zijn website gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben overtuigd door het filmpje, zelfde kleur, beetje wittig.
Een wespennest is grijs maar een beginnend nest is wittig.
Bedankt ik ga morgen bellen naar de wespenvanger;-))

Andere antwoorden (3)

Ja hoor het is een begin van een wespennest. laat het maar weghalen voordat er over twee maanden duizenden wespen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Ed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Alhoewel de foto niet geheel duidelijk is denk ik dat dit en wespennest is, zou dus maar eens kijken of het verlaten is en anders de ongediertebestrijding inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een nieuwe foto geplaatst hoop dat deze duidelijker is. Bij voorbaat dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, is een wespennest, zou eens voorzichtig kijken of er nog bewoners zijn en als die er nog zijn, weg laten halen!
Aan de kleur te zien is het een nest van de gewone wesp.
Pesticide kan, maar dan moet een wesp hem meenemen in het nest.

Als ie nog klein is kun je hem in een vuilnisbak, met klep laten vallen. Let alleen op, dat het nest bij contact uit elkaar valt. Zo kan het best zijn dat het bolletje boven de balk nog doorgaat. Als je hem dan stuk maakt komen er aardig wat boze wespen op je af.

Als dit alles is, kun je zelf kijken. Anders zou je feon of rentokil kunnen bellen.