Wat is de goedkoopste houtolie voor binnen?

Ik zoek houtolie voor meubeltjes die ik ga maken van pallet-hout. Vooral voor het mooie effect dat het de houtnerf naar voren haalt. En de warme uitstraling.
Maar heb maar weinig geld, dus zoek naar de soort houtolie die het minst kost.

Ideeën voor alternatieven voor olie zijn ook erg welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Het beste antwoord

Bij de Action vind je goedkope olie.
Gekookte lijnzaadolie vind je bij de doe-het-zelf zaken. Deze olie reageert met lucht, en droogt uiteindelijk op tot een beschermende laag.
Een gewone olie als zonnebloemolie zal niet opdrogen en plakkerig blijven. Bovendien is dat een heel lichte olie die weinig voor de nerf doet.

Ik zou gaan voor de Action of gekookte lijnzaad olie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

koop een fles zonnebloem olie of nog goedkoper slaolie.dun aanbrengen en lekker laten intrekken.de zonnebloem olie is wat "droger" en zal beter intrekken.maak wat proefstukjes.met bijenwas is ook mooi maar dat wordt iets duurder.veel plezier ermee.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slaolie heb ik eens geprobeerd en dat wordt helaas niet mooi. Geen warme uitstraling, het haalt de kleur niet op en het blijft een beetje plakkerig.
niko
9 jaar geleden
helemaal met je eens,zou ik ook nooit gebruiken.maar de vraag was nou eenmaal wat het goedkoopste (alternatief) was.