Hoe verwijder je lastige etiketten van een pot of fles?

Ik wil een aantal potten gaan hergebruiken maar de etiketten daarvan laten heel lastig los, en er blijven veel lijmresten achter op de pot. Ik heb ze al in een pan met kokend water proberen los te weken maar dan blijven er nog steeds resten achter. Ik kan het natuurlijk ook niet met te agressieve middelen doen want er moeten nog wel weer etenswaren in.

Heeft iemand een goede tip?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen via een andere buitenlandse site: De lijmresten inwrijven met (sla)olie en dan afvegen. Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt in elk geval bij de potten/etiketten die ik heb. Ik kan alleen de vraag nog niet sluiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
28K

Het beste antwoord

wasbenzine
Nagellak remover
Lampolie

Zijn alle drie stoffen die meestal de lijm er goed vanaf krijgen.

Uiteraard is heet water, schuursponsje en wasmiddel vaak ook goed oplossingen, maar die lossen de lijm niet altijd op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de bouwmarkten kun je van HG stickerverwijderaar kopen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er geen ervaring mee heb, maar misschien is het een optie. HG is niet agressief overigens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Stickeroplosser, stickerverwijderaar, lijmverwijderaar... Dit is wat ik bedoelde (zie link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even laten weken in warm water met een scheutje afwasmiddel. Met een afwasborstel of nagelschrobber met een beetje extra afwasmiddel of Cif de resten eraf wassen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst de sticker verwijderen en dan het restje nat maken en wat afwasmiddel erop inwrijven niet te zuinig,even laten intrekken en er dan met je nagel/schuursponsje er afhalen en dan afwassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal lukt het me door de potten te laten weken in het afwaswater.
Indien niet kan je aceton gebruiken . Gebruikten we altijd om de stickers in de nachtkastjes van onze leerlingen te verwijderen.