Wat te doen tegen fruitvliegjes? Laat zo min mogenlijk eten of wat dan ook staan waar ze op af komen, maar toch blijven ze komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Meestal houden ze zich op in de de buurt van fruitafval,
bijvoorbeeld afvalemmer. Maar je vind ze ook vaak in
bloempotten.
Fruitvliegjes komen voornamelijk op zuren en alcohol af. Zij voeden zich met zuren (fruit) rottende planten, fruit en schimmels. Ververs daarom regelmatig het water van uw bloemen en planten en zorg dat die niet 'te nat' staan. Fruitvliegjes zijn schijnbaar ook gek op Senseo koffiepads. Berg die op in een trommel.
Zet een schaaltje met 1 dl witte wijnazijn en een druppel vloeibare zeep op de plaats waar u het meest last hebt van de fruitvliegjes. Ze zullen er snel in verdrinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier is al eerder een vraag over geweest:
http://www.goeievraag.nl/vraag/fruitvliegjes-bestrijden.49356
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poetsen.

Opletten waar ze vandaan komen. Ze komen toch ergens op af. Waar zit de concentratie.

Poetsen en stofzuigen en het huis goed luchten en laten tochten.