We hebben een zwembad maar en de zon schijnt en we willen dat het water warm word , word het water daadwerkelijk echt warm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.9K

Het beste antwoord

Het water warmt wel degelijk op. Het onttrekt de energie aan de omgevingslucht en de instraling van het zonlicht.
Water heeft een zeer hoge soortelijke warmte van ongeveer 4,2 kJ/kg.ºK. Dit betekent dat het zeer veel tijd kost het water op te warmen. Doe maar een een testje en zet een schaal met water buiten en meet zo nu en dan de temperatuur. De temperatuur van het water zal nooit hoger kunnen worden dan die van de de omgevingstemperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het water warmt wel op ,maar niet meer als de hoogste buiten temperatuur als deze weer weer daalt koelt het water ook weer af .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je folie van je zwembad blauw is, wordt een gedeelte van de zonnewarmte teruggekaatst en zal in een mooie zomer het nooit warmer worden dan 18 graden.
Indien je zwembadfolie zwart zou wezen, heb je een temperatuur van 22 a 23 graden!
We hebben hier een proefopstelling van een zwemvijver van 15 m lang en 4.5 m. breed en 1.50 m. diep, het water is nu 23 graden, zit zwart folie in.
Ook kan je een grote rol p.e. slang kopen, plaats dan ergens in de zon ( plat dak of zo) zet er een pompje op die het water uit het zwembad, door de slang heen pompt en je hebt warm water!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan wil ik wel bij jullie komen zwemmen!
door een doorzichtig plastic zeil eroverheen te spannen creeer een soort broeikas en dit kan ook voor enige verwarming zorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Vuilniszakken erop leggen dan is het sneller warmer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de bodem leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, pokemon op het water!
Paar dagen in de zon en hij is lekker op tempratuur. Dat is mijn ervaring.. In de natuurlijke of aangelegde plassen gaat dan ook zo. Nadat het heeft geregend koelt het wel weer af, maar je kan er dan een zijl overheen leggen..