Hoe maak je het koud in je huis (kamer)

Ik woon in een huis boven een winkel maar het is zo benauwd

ik mijn huis (kamer) en ik weet niet wat ik moet doen en het zweet staar me op men kop en ik heb een balkom en daar kan ik geen zwembad opzetten duss...
help me alsjeblieft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
11.5K

Antwoorden (6)

Een verstandelijke tip is om een ventilator of een airco aan te schaven voor in je huis.

Om de warmte buiten te houden moet je alle ramen en deuren 's ochtends en 's middags afgesloten houden waar de zon op staat.
's Avonds kun je alle ramen en deuren tegen elkaar open zetten
Zorg dan wel voor horren of gaas voor je ramen, anders heb je veel ongedierte in je huis.

Om jezelf te laten afkoelen elke dag een frisse douche nemen en je voorhoofd en polsen geregeld nat maken met een washandje en water.
En met dit warme weer veel drinken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
s'avonds en s'ochtends vroeg alles open zetten,en dan om een uur of negen s'morgens alles dicht doen.doe de gordijnen dicht,heb je die niet hang dan lakens voor je ramen.
koop een ventilator voor aan het plafond of een staande en laat deze lekker draaien als je in huis bent..verder katoenen kleding dragen,en je zo rustig mogelijk houden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit hier met mijn voeten in een bak ijskoud water, dat helpt echt!! niet dat je huis koeler wordt, maar jijzelf wél :)
Ik weet niet of de mogelijkheid er is maar sproeien op je platte dak wil ook wel helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de nacht alles open gooien en overdag dicht.
misschien airco aanschaffen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal tips:
-Een noodbescherming als het echt extreem warm wordt: hang vanaf 10 uur ‘s morgens vochtige doeken aan de buitenkant voor de ramen op het zuiden en het westen en maak ze tijdens de dag nog een paar keer nat. Ze koelen de
binnenkomende warme lucht af.
-Zet zoveel mogelijk ramen en binnendeuren open in de avonduren en eventueel ook in de vroege ochtend . Voor een gezonde nachtrust moet het zeker in de slaapkamer koel zijn.
-Misschien nog belangrijker is een permanente luchtverversing, bijvoorbeeld via aluminium raamroosters of via een buis naar het dak met een stille dakventilator. Ook als alle deuren, ramen en gordijnen gesloten zijn, krijgt u op deze manier frisse lucht binnen. In de winter zorgt deze oplossing voor een gezondere lucht binnenshuis.
- Als je voor de ventilator (tafelmodel of model op voet) een teil met koud water en ijsblokjes plaats, koelt hij beter.
-Loofbomen of hoge bladverliezende struiken langs de ramen op het zuiden en langs de slaapkamer houden de zon tegen in de zomer en laten ze toe in de winter.
-In kamers met zeer droge lucht kan een luchtbevochtiger de temperatuur met 2 tot 3 graden laten dalen.

Voor meer tips: zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ventilator aanstaffen of een raam