Is dit een goede deal?

Gisteren kwam een van de buren/ omwonenden aan de deur, hij kwam even borrelen en een voorstel doen, na wat geborreld te hebben zegt 'ie opeens:
'Ik weet dat je dit huis voor 4.7 gekocht hebt, toch?'
Ik: 'ja 4,7'
Hij: Als ik nou een goed bod doe verkoop je dan misschien je huis aan me?
Ik: 'over hoeveel hebben er het?'
Hij: 4,9?
Ik: 'ik zal erover denken, maar we wonen hier prachtig.., ik weet niet of ik wel wil verhuizen, en mijn vrouw en kinderen eigenlijk ook niet'
En de tuin is net opnieuw gedaan,

Doen of niet??

Perceelopp.: 1,5 HA
Woonopp.: 670 m²
Ligging tuin: Je hebt de hele dag zon en schaduw
Gekocht voor: 4.700.000 euro
Bijzonderheden: 4.000 m² eigen water, tennisbaan, beregeningsinstallatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou jou huis niet verkopen.. als je de tuin net hebt opgeknapt. Anders is het wel zonde. ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een huis koopt voor 4,7 mio en je kan niet uitrekenen of deze deal al dan niet voordelig is, wordt het misschien tijd voor een financieel adviseur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of hij probeert via g.v zijn huis JUIST te verkopen want waarom zet hij alle informatie omtrent t huis erbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas op wat je op internet schrijft, het trekt inbrekers aan :-)

Antwoorden (14)

doen....
je buurman zal geen last hebben van de crisis
of hij wil je weg hebben als hij ook met omwonende aan kwam zetten
gelijk verkopen en een ander huisje kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dan zelf weer een ander huis kopen ,en hoeveel kost een nieuw huis die alle eigenschappen heeft van je oude huis ,en vind je wel een ander net zo fijn huis in een mooie fijne buurt/wijk ?
Dus misschien ga je er wel ontzettend op achteruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dat is niet interessant.

Bij aankoop van een perceel moet je 6% van de koopsom geven aan de belastingdienst. Dus als jouw koop prijs 4,7M was, heb je minimaal 4,7M + 6% betaald. En dat is ongeveer 200K euro. Je wordt er effectief geen snars wijzer van. Ook als je nu een andere woning koopt, moet je de koopprijs + minimaal 6% betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen! nu je voor discovery channel de hele wereld over moet, zou je toch al niet veel meer thuis zijn.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan zoiets zat ik ook te denken Pluseen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jelle, kijk eens naar zijn andere vragen.
ik zou het niet doen. je woont hier prachtig.
als de kids het huis uit zijn kan je wel weer verder zien
13 jaar geleden
Blijkbaar wilt hij dat huis graag hebben, dus 5,25 en niet lager vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even wachten.
Morgen weet je of het wat wordt met die miljoenendeal van Discovery.

Nou dan hoeft je niet op een paar ton te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min is zeker van iemand die nog steeds
denkt dat dit een serieuse vraag is?
20.000 winst is te weinig om een nieuw huis te kopen dat bedrag heb je al nodig om bijkomende kosten te dekken.
Op nieuw inrichten van een ander huis kost ook weer het een en ander reken maar op 10% van de waarde van het huis.

Toegevoegd na 1 minuut:
200. 000 winst bedoel ik sorry nulletje te weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Lolaap4;

Niet doen. Sinterklaas bestaat wel, maar hij doet niet in onroerend goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld is echt niet alles. Als jullie je daar echt thuis voelen zal hij toch veel meer moeten bieden om je daar weg te krijgen. Je moet wel weer op zoek naar iets anders en dan moet je maar afwachten of je er echt beter van gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijf mooi zitten waar je zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed, je huis kost 4,7 miljoen. Kan jij voor 2 ton verhuizen?
Hoeveel winst hou je dan nog over?

Lijkt me weinig. Want stel je houdt werkelijk 2ton winst over. Dit is 4%. Zou een bedrijf blij zijn met 4% winstmarge?

Je bent toch ook geld kwijt aan verhuizen, makelaar (voor je nieuw huis), kosten koper (nieuw huis), verhuisberichten, briefpapier?, Tijd en geld voor het vinden van een nieuwe plek waar je prettig kunt wonen.

Neem het volgende gesprek maar eens op. Vraag hem eens wat hij gaat doen als je er niet op ingaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij zo'n goede zakenman bent, word je natuurlijk niet altijd goed geadviseerd door bezoekers van GV. Het lijkt mij dat je zeker wel een of meer goede financiele adviseurs om je heen hebt lopen die je denk ik zeker van goed advies kunnen voorzien. Ik vindt het geen goede deal, en dat weet je zelf ook wel als je i.dd. over een dergelijk huis zou beschikken.Voor 2 ton winst ga je niet verhuizen..
Verder wil ik even opmerken dat een zich zelf respecterend zakenman een aantal van de door jou gestelde vragen zeker niet op deze site zal zetten. Of leef je misschien in een droomwereld? Je weet... dromen zijn bedrog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het feit dat ik niks geloof van deze vraag.

Als je 4,7 betaald hebt zul je naast je hypotheek kosten en verhuiskosten etc ect wel een hogere hypotheek hebben.
En kabouters die aan de deur komen met 4,9 heb ik nog nooit van gehoord. E alle aflossing die je tot opheden betaald hebt zijn dan ook evrloren geld, want je maakt 0 winst maar hebt wel aflossing betaald.

Dit klinkt als. Je woon ter prima, maar je overweegt voor 0 opbrengst toch een deal???

Zoveel huizen van 4,7 zijn er niet in Nederland en die er zijn worden toch meestal door leiden ebwoont die weten hoe ze 4,7 miljoen moeten beheren en gaan die vraag niet in de groep op GV gooien