hoe ver moet ik van een uitrit af parkeren

Onze drive in woningen met oprit grenzen aan de openbare weg. De weg loopt dood tegelijk met het einde van de oprit van het hoekhuis. Nu vinden de bewoners van dat huis dat niemand zijn auto binnen een afstand van 10 meter van het einde van hun oprit mag parkeren. Zij hebben heel demonstratief hun eigen auto daar constant staan. Er is al gebrek aan parkeerplaats in onze straat. Bijna alle bewoners hebben twee auto's op hun eigen oprit staan, alleen deze lui (met de grootste oprit notabene) claimen nog eens een complete parkeerplaats. Zij hebben ook zelf een bordje opgehangen. Als je op de plaats van de groene auto gaat staan breekt de hel los.
Mogen zij dit zomaar claimen? Zo ja, hoeveel afstand moet ik dan houden van het eind van hun oprit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
29K

Het beste antwoord

Een auto moet voor of achterwaarts de uitrit kunnen verlaten.
Als dat kan is het goed. Of hij in de goede richting weg kan draaien is jou probleem niet. En de meters die een auto van een kruispunt af moet staan heeft te maken met
uitzicht en de rechterweg helft vrij houden. Let maar op waar parkeerplaatsen door middel van stenen aangegeven zijn bij een uitrit. zul je zien dat daar nog geen meter tussen zit. Foto maken, zien laten. Als het bordje op de openbare weg staat of hangt, is het heel eenvoudig. De politie bellen. Alleen de wegbeheerder mag borden plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je mag je auto {mits aangegeven door borden dat het niet mag}langs de weg parkeren maar wel zo dat eigenaren van opritten er geen last van hebben
de bewuste man/vrouw mag geen bord plaatsen dat je er niet mag parkeren
ik zou contact opnemen met de gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je een auto niet binnen 5 meter van een bocht of kruispunt parkeren. Dus ik vermoed dat hetzelfde geldt voor een uitrit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is gewoon openbare weg, wel is het normaal om zoveel mogelijk je auto voor je eigen huis neer te zetten.

Hun bordje heeft geen waarde, als het een officieel bord is dan zou ik hem weg laten halen door de gemeente.

Verder zou ik het lekker laten zitten, laat ze maar, want een burenruzie heb je er vast niet voor over..

Kan je je auto niet net zo neerzetten dat zo hun auto net iets verder naar voren moeten zetten zodat ze net hun eigen inrit blokkeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
en nou worden we gemeen:
Op het moment dat ze hun eigen inrit blokkeren de politie bellen, want zelf je eigen inrit mag je niet blokkeren.
(ik weet dat ik mezelf nu burenruzie technisch tegen spreek)