Kan ik mijn huis warmer krijgen met spiegels?

Als de zon op mijn ramen staat dan wordt het wat warmer in huis. Maar zou het ook warmer kunnen worden als ik een paar grote spiegels handig neerzet? Of maakt dat niet veel uit.

2 jaar geleden
in: Energie
2.5K
tinus1969
2 jaar geleden
Waar wil je die spiegels neerzetten?
grasmaaier
2 jaar geleden
Binnen in mijn woonkamer.
crispy
2 jaar geleden
Het netto rendement van spiegels die binnen staan is nul. De warmte is al binnen, en wordt alleen weerkaatst zodat een ander oppervlak warmer wordt.
grasmaaier
2 jaar geleden
ok dank je wel. Dat klinkt wel logisch inderdaad

Antwoorden (1)

Per saldo zal je huis niet warmer worden, maar bij concentratie door spiegels kan het op bepaalde plaatsen warmer worden.
2 jaar geleden
grasmaaier
2 jaar geleden
ok dank je wel. Ik snap em
jc54
2 jaar geleden
Als het op bepaalde plaatsen warmer wordt, dan wordt het ook in totaal warmer........