Een behanger betalen per rol of per uur?

De ene klusser vraagt 17,50 euro per rol, een andere klusser vraagt 14 euro per uur. Wat doe je als je er geen verstand van hebt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.9K

Het beste antwoord

Geen van tweeën, gewoon een totaalprijs vragen voor het project, en dat bij meerdere behangers dan weet je werkelijk waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou de beiden een offerte vragen op basis van de gehele klus en/of een inschatting laten maken van de behangsnelheid.

De persoon die per uur werkt, daar loop je het risico dat hij langzaam werkt. Die je per rol betaald weet je vooraf ongeveer wat het gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vraag je hoeveel rollen zij gemiddeld per uur doen. Dan kan je uitrekenen wie het voordeligst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitrekenen wat het voordeligst is. Vragen aan diegene die per uur rekent hoeveel tijd hij er ongeveer voor nodig heeft. Aan de man die het behang verkoopt hoeveel rollen je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een beetje afhankelijk van de ruimte die behangen moet worden en de kwaliteit van het behang en het aantal rollen dat geplakt moet worden.

Betreft het een ruimte zonder al te veel schuine kanten, obstakels zoals CV-elementen en dergelijke dan behangt dit snel door. Heb je veel 'hoeken en gaten' dan houdt dit op.
Hele banen plakken gaat snel en lijkt dan vlot te gaan, maar de kleine stukken die je moet passen en meten houden enorm op.

Heb je niet te veel rollen dan is behangen per rol verstandiger, want dan weet je precies waar je aan toe bent en zal het verschil niet zo groot zijn. (prijs is dan ook b.v. inclusief voorbereidende werkzaamheden: stopkontakten demonteren, spullen klaarzetten, lijm aanmaken, opruimen enz.)
Overigens zijn beide prijzen niet hoog.

Succes met de keuze!

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens moet je zelf wel zicht hebben op het aantal rollen, zodat er niet meer in rekening wordt gebracht dan nodig is.
Kijk voor de berekening van het aantal rollen eventueel bij de link (bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beter zelf doen, samen met iemand. Zo moeilijk is het niet!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik zou het nu ook laten doen. E 17,50 per rol lijkt mij knap duur!!
In een uur kunnen ze heel wat banen plakken.