Waarom steken muggen vooral s'avonds als het donker is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Ja, kijk. Dan zit je rustig te zitten, en dan komt er een mug. En die doet zo een beetje zoemzoem terwijl die rondjes om je hoofd vliegt, en dan denktie van ja lekker! Daar doet ik prikken! Maar omdat je dan kan zien van heejoh, doet s effe niet mij prokken! En dan sla je hem dood. En dan heeft de mug er niks meer aan, aan dat je bent geprikt. Nou, en toen heeft Darwin de evolutie uitgevonden, of eigenlijk niet uitgevonden, dat was God, maar wel opgeschreven, en toen dacht de mug van joh hee, ik moet hier wat op vinden! Niet een willekeurige mug, maar zeg maar de muggesoort in de algemeniteit, en ook niet dattie even dacht, of met kommissies enzo, maar dat ging dat een beetje doordat ze bleven leven als ze in de donker staken. En zo hebben de muggen langzaam geleerd dat ze in de donker moeten prikken. Wat best knap is, want muggen hebben een klein hoofd en dus niet zoveel hersens, en dan toch wat kunnen leren. Dus daarom, omdat in de donker zie je de mug niet, en dan sla je hem niet dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan hebben ze honger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 precies
Omdat muggen in de avond uren op stroopjacht gaan..
Het schijnt dat muggen niet van tocht houden. Overdag waait het vaak toch nog een beetje
Dus een ventilator op de slaapkamer is erg fijn tegen die gasten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat muggen zich met warm weer schuil houden
en s'avonds is het afgekoeld en gaan ze op jacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen lopen het risico uit te drogen. Daarom zie je ze of als het net geregent heeft & de lucht vochtig is, of 's avonds, als het koeler is / minder zonnig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mug ziet pas goed als het donker is. Daarom steken ze pas als het donker is.