hoe houd ik zwembadwater schoon?

zwembadwater wordt vies door gras en zand

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

In ieder geval afdekken als je het niet gebruikt; verder een voorspoelbadje installeren en toch ook een beetje chloor tegen de algen; 's winters leeg laten lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heleboel zwembaden mag je absoluut niet leeg laten staan, want dan storten de wanden in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kun je maatregelen tegen nemen, zoals stutten; wat je zéker niet wil is dat het water bevriest en door uitzetting de muren beschadigd.
Een filtersysteem in het zwembad bouwen.
En als het niet gebruikt word afdekken met een zeil of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat het een privé zwembad betreft?

Tuinslang klaarleggen en iedereen die het zwembad in wil, even de voeten schoon laten sproeien.

Na gebruik, het zwembad afdekken.

Een reinigingspomp installeren.

Met een schepnet, het gras verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste voordat er plaats genomen eordt in het bad een teiltje neerzetten waar de voeten schoon gemaakt worden.
Verder is een afdekzeil een tip en kan een filtersysteem prima werken. Een keer per maand zou ik sowieso het water verversen

Toegevoegd na 41 seconden:
En chloortabletten werken ook heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chloor en ph gehalte regelmatig controleren, 3 of 4 keer per dag een uurtje of halfuurtje de skimmer aan, ook - als het zwembad gebruikt wordt - elke dag stofzuigen en daarna backwashen. En als het zwembad niet gebruikt wordt afdekken met een stel chloortabletten erin.
Pffff ... is een boel gedoe, ik weet het uit ervaring :-)