Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik zilvervisjes op een eenvoudige manier(zonder een bedrijf in te schakelen) uit mijn huis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
711

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Daar zijn spuitflessen voor in de handel en die zijn o.a. te koop bij De Welkoop winkels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je een aantal tips:

Zilvervisjes

Ook zo'n last van zilvervisjes in huis? Leg mottenpapier op de plek waar ze veel zijn: bijvoorbeeld lades met papier. Degene die er zijn gaan dood en er komen als het goed is geen nieuwe!

Zilvervisjes blijven plakken op een lijntje honing. Een plastic zakje of bakpapier nemen. Lijntje honing er op smeren en neerleggen op een plek waar ze rondlopen. Ik weet niet of ze door de honing aangetrokken worden. Misschien volstaat een plakstrip zoals voor vliegen ook.

Er zijn 2 manieren om zilvervisjes weg te houden: 1 overal het licht aanlaten want daar houden ze niet van. Maar dat is duur. 2 Heb ik bij toeval ontdekt: je neemt een goedkoop toiletbloc, maakt een klein sneetje in het cellofaan, niet te groot anders stinkt het in b.v. de kast, en legt dat op de betreffende plaatsen. Sindsdien heb ik eigenlijk geen last meer van die enge beestjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilvervisjes houden van een vochtige omgeving: dus door met het met droge zonnige weer dat we nu hebben veel te ventileren. Ze gaan namelijk dood als de luchtvochtigheid minder is dan 50%. Hoe lager de luchtvochtigheid, hoe minder de vermenigvuldiging zal zijn en hoe sneller je ervan verlost wordt.

Ze zijn ook lichtschuw. Houden zich vooral op in naden en kieren, maar ook achter wanden en vloertegels die niet goed zijn afgevoegd of afgekit. Ze eten o.a. suiker, zetmeel en stijfsel. Zorg dat deze producten en de resten ervan niet direct bereikbaar zijn.

Biologisch: Ze vangen met een doorgesneden, beetje uitgeholde, aardappel. 's Nachts in een open plastic zak op de plaats zetten waar ze zitten. 's Morgens breng je de aardappel en de zilvervisjes in de dichtgeknoopte zak naar buiten in de afvalbak.

Informeer ook nog even bij de buren of zij er ook last van hebben, want ze gaan door de waterleidingen naar andere plaatsen. Dus als jij ze gaat bestrijden maar de buren hebben ze ook, dan is het dweilen met de kraan open.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
d0oor te zorgen dat ze geen eten vinden,dit doe je door het huis schoon en vooral droog te houden ,vooral langs plinten in keuken,toilet en badkamer vind je ze ,hou deze droog en schoon en de dieren verdwijnen vanzelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding