Waarom wil peterselie bij mij niet goed groeien?

Eerverleden jaar zaad gekocht en in een bloempot buiten gezaaid. Er kwam eigenlijk niet eens wat boven de grond. Dit jaar nieuw zaad gekocht en in een langwerpige balkonbak gezaaid. Dat is al zo'n 6 weken geleden. Er staan nu plantjes van zo'n 2 cm hoog; dat wordt dus ook weer niks. Wat moet je doen om wél mooie peterselie te kweken?

13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Dat is heel normaal voor peterselie dat het er zo lang over doet.
Probeer de plantjes te verspenen,dwz doe er 2 of 3 in een klein potje met verse potgrond.
En goed nat houden.
Dan zul je zien dat over een paar weken het toch nog een grote pol wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je zou het eens kunnen proberen om het eerst in een kweek bak te zaaien die hebben een deksel en zijn er speciaal voor bedoelt dan als je stekjes hebt dan pas uitzetten in bakken

Toegevoegd na 2 minuten:
als je het toch gelijk in de bakken wilt doen leg er voorlopig een glasplaat op maar niet helemaal afsluiten maar zijkant beetje open laten
zo doe ik het hier ook met peterselie en basilicum en selderie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peterselie zaad heeft 1 maand nodig om op te komen. als de plantjes nu 2 cm.hoog zijn is dat normaal.
Gezaaide plantjes verplanten in grote potten of in de tuin, ze mogen nooit te droog staan.
Beter is bij een tuincentrum jonge plantjes kopen, dan is je start zeker goed en kost bijna niets.