Weet iemand hoe dat blauwe materiaal heet dat je bijv. bij handvaardigheid?

Ik moet voor handvaardigheid een verslag maken over mijn zelfgemaakte beeld. Ook moet ik de materialen benoemen. Alleen weet ik niet hoe het materiaal ookal weer heet. Het is blauw en je kan er dingen mee uitsnijden dmv een heet draad. Je koopt het in blokken. Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 31 seconden:
Ik boedoel natuurijk; Wat je bij handvaardigheid gebruikt*.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een soort piepschuim maar dan anders...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

waarschijnlijk heeft je lerares toegang to roofmate styrofoam, wat ze in stukken uitdeelt voor de handenarbeid. Zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Piepschuim?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik geen gek antwoord, dat kun je ook snijden met een draad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piepschuim bestaat uit kleine witte bolletjes en brokkelt een beetje als je het snijdt.
Bedoel je soms chamotte klei?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je polystyreen bedoelt.

Toegevoegd na 16 minuten:
...maar het zou ook styroporschuim of blauwschuim SLA/SLX (geëxtrudeerd polystyreen hard schuim) kunnen zijn (zie de tweede link).

Ik hoop voor je dat dit een "o, ja-vraag" voor je is...
14 jaar geleden
blauw creppe papier ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Polystyrol Hardschuim HD300 als je die in de afbeelding hebt gebruikt. Je kunt er behalve mee isoleren ook maquettes mee bouwen.

Dit hardschuim is makkelijk te snijden i.t.t. piepschuim dat uit bolletjes bestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er ook nog blauw uit; dat zal het zijn ;)
Heb vroeger wel figuren gesneden met heet draadje uit.... piepschuim :D. Maar dat was inderdaad niet blauw maar wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sneed het piepschuim altijd. Dat ging niet zo denderend. Piepschuim, hardschuim, styrofoam zijn m.i. allemaal polystyreen verbindingen. Allemaal met net iets andere eigenschappen. Piepschuim is wel te herkennen aan de bolletjes.