waarom is het hier in nederland meteen 30 graden en iet geleidelijk

hitte

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Dat zijn de atmosferische invloeden , luchtvochtigheid in combinatie met van de ene dag op de andere een hoge temperatuur die het vaak in een keer ondraaglijk maken . Dit heeft alles met het klimaat ( verandering ) te maken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben in Nederland een zeeklimaat. Daar heeft het allemaal mee te maken. Oorzaak opschrijven geeft hier te weinig ruimte, probeer het op Google als je de details wilt weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet 'normaal'. Het is zo dat in Nederland de wind meestal uit het westen komt. Dit zorgt voor regen, en koele lucht. Immers: Het zeewater voor de kust in de noordzee ligt ergens rond de 16graden. De lucht die hier overheen komt is dan in principe ook 16 graden. Water opwarmen kost veel energie, dus als het om de paar dagen regent, end e bovenste grond nat blijft, zal de temperatuur niet veel stijgen.

Draait de wind om, dan krijg je extreem droge warme lucht uit Centraal Europa ingeblazen. Deze lucht warmt het hier wat op, maar , nog belangrijker, droogt de bovenste laag grond uit. Hierdoor kan de bodem snel opwarmen (En 's nachts afkoelen) en wordt het dus heel snel warm en koud, binnen een enkele dag.