Hoe krijg ik de dorre plekken van het gras waar mijn hond geplast heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (7)

Uitspitten en opnieuw gras zaaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien heb je een plekje waar je wat gras kan missen snij een plakje af ,4 kant plaats in open 4kantje van uitgstookte dorre gras ,eventueel wat aarde bijvullen ,indien nodig aandrukken ,beetje nat houden en klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het dode gras verwijderen met een laag aarde van 4 c.m. opnieuw aanvullen en inzaaien ! Maar uiteindelijk zal het weer kapot gaan als je hond er blijft plassen . Het heeft weinig zin , tenzij je probeert je hond het af te leren op het gazon te plassen ! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot een maand of 6-7 zal een jonge hond in de tuin kunnen plassen. Daarna zal hij ook de tuin als zijn territorium zien en het niet meer willen bevuilen. Wacht dus tot hij zo ver is dat hij alleen "buiten" wil plassen en behandel het gras dan zoals hierboven beschreven.
Ivana
13 jaar geleden
als je nieuw gras gaat zaaien neem dan speelweide-gazon.
dat is net iets steviger dan andere soorten.
het komt door de ammoniak dat in de urine zit dat zorgt voor het afsterven van het gewas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De teefjes zijn gek op gazon plassen, hier zit erg veel stikstof in waardoor er plekken ontstaan die in een ring erg hard groeien en van binnen dood zijn( verbrand).
Als je de hond zie plassen, gooi er dan een emmer water over heen, dat helpt, maar ja meestal zie je het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het proberen met bloedmeel te krijgen in tuincentra.