Hoe komt het dat we geen stroom hebben?

Op 1 kring in huis geeft geen enkel stopcontact stroom meer. Tenzij we een stekkerdoos met lampje aansluiten... Dan brandt dat lampje wel. Steken we daarna een stekker in diezelfde stekkerdoos gaat lampje uit en krijgt ook stekker van het toegevoegde apparaat geen stroom... Iemand die kan helpen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
TurfGraver
2 jaar geleden
Check meterkast. Anders mogelijk ergens onderbreking in bekabeling.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Dat lampje in de stekkerdoos brand waarschijnlijk op een lekstroompje. Zodra er 'echt' vermogen uit het stopcontact gehaald wordt is dat lekstroompje te zwak voor de belasting en brand ook het lampje niet meer.
Staar je dus niet blind op dat lampje. Er is werkelijk een probleem. Zeer waarschijnlijk een onderbreking of een slecht contact.
Zorg in elk geval dat je de oorzaak vindt. Slechte contacten kunnen gaan vonken en makkelijk brand veroorzaken.

Antwoorden (1)

Afgelopen zomer iets gelijks meegemaakt. Ik had bij de heg snoeien de kabel doorgeknipt. Alle zichtbare stoppen waren nog heel, terwijl de helft van het huis zonder stroom zat. Uiteindelijk bleek een hoofdzekering stuk (die zit in een verzegeld deel van de meterkast).
Hiervoor moet de netbeheerder komen.
Toegevoegd op 01 januari 2022 21:16: tekst
jc54