Wanneer is een dak geïsoleerd?

Onder de dakpannen zitten asbestplaten, vervolgens een lege ruimte van zo'n 5 centimeter en dan schrootjes dan wel dunne piepschuim platen, waar je dus tegen aan kijkt als je op de zolder bent. Mag een woningbouwvereniging dan zeggen dat het dak geïsoleerd is? In de keuken heeft men het plafond verlaagd, maar ook daaronder is de ruimte leeg, dus zonder isolatiemateriaal. Wat zijn de regels wat betreft isolatie? De betreffende woningbouwvereniging is nooit echt coöperatief, dus aan hen vragen heeft geen zin.

2 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
Is het dak van je keuken een buiten dak? of zit daar een verdieping boven?
Piacenza
2 jaar geleden
Dakje boven keuken is meteen buitendak, dus zonder verdieping...
ronron1212
2 jaar geleden
Wij kunnen dat hier moeilijk zo even zeggen of het goed geïsoleerd is of gewoon geïsoleerd. Daarnaast ligt het er maar net aan wat het voor een huis is.

Antwoorden (1)

Een dak is geïsoleerd als er isolatiemateriaal aanwezig is tussen de binnenruimte van het huis en de buitenwereld.

Ze mogen dit zeggen, dat is niet verboden, en als ze het zeggen of schrijven, dan liegen ze.