kan het kwaad wanneer je CV 'klotst'?

mijn Cv maakt sinds kort een klotsend geluid, alsof er een menging van water en lucht in zit.
Mijn huisbaas heeft mijn CV wel een tijdje geleden ontlucht, maar is het nodig dat hij dit weer komt doen?
kan het kwaad?

Toegevoegd na 3 uur:
Okee, het moet duidelijk nog eens ontlucht en/of bijgevuld worden dus, dat snap ik, maar ik ga daar zelf niet aan beginnen, daarbij kan ik niet eens in de buurt komen van de ketel, omdat ik met meer mensen samen woon.

Echter nu is het feit, dat mijn huisbaas op vakantie is tot het einde van deze maand.
Is het dringend nodig om deze te ontluchten, of kan dit wachten tot hij terug is?

De verwarming heeft tot nog toe niet aan gehoeven, en ik zou het ook wel uit kunnen zingen tot mijn huisbaas terug is van vakantie.

Maar dit het het schadelijk voor de cv / de ketel / mijn radiator ??

Want dan ga ik natuurlijk zsm. een oplossing regelen.

Bedankt voor de reacties tot dusver!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan geen kwaad, behalve dat het de stroming van warm water naar je radiator kan blokkeren en je dus geen warmte meer kijgt. Meestal is het een kwestie van even het systeem ontluchten, hetgeen normaal is om even aan het begin van de winter te doen. Toegevoegd na 17 minuten: Je kan even kijken bij je ketel, hoe hoog de druk is. Als er geen 'groene zone' in het metertje is aangegeven: Normaal is een druk boven de 2 bar goed. Mijn ketel ontlucht ik jaarlijks. In 3 jaar tijd slechts een keer bij hoeven te vullen. Eerst ontluchten, dan de druk nakijken, en als de druk onder een goede 2 bar is gelopen, even bijvullen.

Eerst ontluchten, bijvullen na een uur weer ontluchten en morgen weer ontluchten eventueel ook weer bijvullen. Houd je aan de voorschriften van de ketel, dus niet te weinig water maar zeker ook niet teveel. Als de druk te laag word kan het gebeuren dat de ketel afslaat en niet meer warm word en als dat gebeurt in het weekend snachts word je niet blij, dus gewoon even doen. Toegevoegd na 1 minuut: Drong even niet door... je huisbaas doet dat normaal? Ow... is niet standaard, meestal moet je het zelf in de gaten houden. Toegevoegd na 9 minuten: moet ik ook wel de vraag beantwoorden, nee kan geen kwaad, cv zal er niet snel door kapot gaan maar kan wel uit gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100