Waar kan ik terecht als ik wegloop uit mijn ouderlijk huis zonder geld?

Ik ben 18 en wil uit huis, ik kan het niet langer aan om bij mijn gezin te wonen. Mijn moeder heeft me mentaal en fysiek pijn gedaan sinds mijn 4e zo en mijn broer heeft ook problemen, verder is er altijd ruzie en gedoe. Ik heb alleen niet het geld er voor, maar ik trek het echt niet langer. waar kan ik terecht?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb je geen bijbaantje?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Jawel, maar miniumloontje kom ik niet ver mee.

Antwoorden (2)

Ga eens praten met een maatschappelijk werker of het leger des heils.
Zij kunnen je de weg wijzen. Je zult niet de eerste zijn met deze vraag.
Neem contact op met je gemeente en misschien kom je in aanmerking voor een toeslag / uitkering, als je uit huis wilt en een baantje gaat zoeken kom je er meestal voor in aanmerking tot dat je werk hebt gevonden , ook kun je in aanmerking komen voor huurtoeslag, met een laag inkomen