Kun je tijdens de installatie van cv ketels gebruik maken van water / gas etc? Zo niet, waarvoor en hoe lang word je exact afgesloten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3K

Het beste antwoord

Hangt af van je installatie.
Als er in de gasleiding een aparte afsluiter zit voor de ketel kun je nog wel koken op gas.

Water geldt voor: Als er een aparte afsluiter richting de ketel aansluitingen (en boiler) bij de cv zitten hoeft de rest van je huis niet zonder water te komen.
Zitten die afsluiters er niet dan zou ik ze gelijk daar laten maken al is het maar voor onderhoud ed. in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest uitgebreid en doordacht

Andere antwoorden (1)

Theoretisch bestaan er misschien enkele gevallen waarin je gebruik zou kunnen blijven maken van water en gas. In de praktijk zal de monteur de hoofdkranen dichtdraaien. Dit in verband met zijn en jouw veiligheid, dus ik denk niet dat de monteur iets anders zou willen.

Het verwijderen van de oude ketel en het installeren van de nieuwe ketel is normaal gesproken ruim binnen een dag geklaard.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij meer dan drie dagen....echter het ging gepaard met plaatsen van thermostaat kranen, zonnecollectoren met zonne boiler ed.
De rest van het huis had wel gewoon water en gas.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, als het zo lang duurt, zullen ze eerder geneigd zijn te kijken of ze in zo'n geval wel water en gas open kunnen laten.