Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen bij onaangekondigd bezoek van de makelaar?

Hallo, ik ben 18 jaar en ik huur sinds kort voor een periode van 3 maanden een woning in Amsterdam. Ik had wat vrienden uitgenodigd in het appartement wat ik huur en de volgende dag kwam de makelaar ( opdrachtgever van de verhuurder) zonder aan te geven van te voren langs mijn huis. Onder druk opende ik de deur en kwam hij naar binnen, zonder toestemming liep hij mijn slaapkamer in en elke ruimte in huis incl. De slaapkamer waar 2 vrienden sliepen. Hij maakte hen wakker en stuurde hun uit huis. En dit alles zonder toestemming van mij. Wel liet ik hem in huis omdat ik erg schrok van zijn bezoek. Daarna liet hij mij onder zekere druk tekenen dat alleen mijn vriendin toestemming heeft het huis te betreden en als er iemand anders het huis betreed kan ik eruit gezet worden, zelfs als ik mijn ouders wil uitnodigen moet ik hiervoor toestemming vragen. Ook heeft mijn buurman een camera die gedeeltelijk mijn voordeur filmt waarop de makelaar ook zei dat als ze mij betrappen op camera ik er ook uit moet. Ik zou graag willen weten wat hierin legaal is en toegestaan en volgens de privacy wet??

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wat je moet doen? Andere woonruimte zoeken.

Wat de makelaar hier doet is om diverse redenen zwaar illegaal, maar deze makelaar is op ramkoers en gelijk krijgen kost veel meer moeite dan gelijk hebben.
Heb je overigens overlast veroorzaakt doordat je vrienden bleven slapen?
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik hoorde bij bezoek van de makelaar dat de onder buurman last had van geluid bij ons, dat ontken ik ook zeker niet maar dat geeft de makelaar al deze rechten toch niet?? Kan ik hier tegen bezwaar tonen en/of advocaat inschakelen
tinus1969
4 jaar geleden
@G020, ja, je kunt bezwaar maken en advocaat inschakelen - maar dat gaat een hoop gedoe opleveren, met onzekere uitkomst.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing