Hoeveel wassen draait een gemiddeld 2-persoonshuishouden?

En hoeveel keer doet een 2 persoonshuishouden de vaatwasser aan?
Normaal gesproken draaien we 3 wassen per week, nu in Coronatijd zijn dat er 4.
Om de dag zetten we de vaatwasser aan. Hoe vaak doen jullie dat?

3 jaar geleden
in: Wonen
10.8K
Amadea
3 jaar geleden
Het is toch niet zo dat elk huishouden in het bezit is van een vaatwasser? Als je met z'n tweeën bent is samen afwassen juist wel gezellig!

Antwoorden (1)

De meeste 2 persoonshuishoudens zijn pre of post kinderen.
Stellen onder de 24 jaar wassen gemiddeld 1,82 keer per week, stellen boven de 55 jaar gemiddeld 2,63. (Mensen tussen de 24-35 wassen ook 2,63 per week, maar zitten vaak in de kleine kinderen.)

CBS (2016) geeft aan dat we per persoon gemiddeld 0,24 keer per dag wassen. Dat kom bij een 2 persoonshuishouden neer op 3,36 x per week.

Wat betreft de vaatwasser wordt deze volgens het CBS (2016) 0,17 keer per persoon per dag gebruikt. Dat komt bij een 2 persoonshuishouden neer op 2,38 per week.