Mag mijn huisbaas zijn privéspullen in mijn gangkast bewaren?

Ik woon op kamers en op mijn kamer is weinig opslagruimte voor spullen zoals blikken verf, winterkleding en al dat soort dingen. In de gang zit een kast en die is vrij groot, helaas staat deze vol met allemaal privéspullen van mijn huisbaas (zak cement, planken, elektriciteitsdraden en allemaal andere dingen die we hier zeker niet nodig zijn). Ook in het fietsenschuurtje staan allemaal dingen die niet van ons zijn zoals een matras en een heel bedframe.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Los van of het mag. Misschien kan je aan je huisbaas vragen of je zelf iets in die kast mag zetten. Zoals bijvoorbeeld die blikken verf.

Antwoorden (1)

Als het goed is staat in het huurcontract welke ruimte(s) jij huurt. Ruimtes die niet vermeld zijn, daar kun je geen aanspraak op maken. Als de gang en de gangkast gemeenschappelijke ruimtes zijn, dan kan iedereen daar aanspraak op maken (ook de huisbaas).
jc54