Welke subsidieregelingen bestaan er voor het vervangen van de combiketel?

Ik heb mijn combiketel laten vervangen door een HR-ketel. Van welke subsidieregelingen kan ik mogelijk gebruik maken?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Die subsidieregelingen worden door de Provincies behandeld. Je kunt naar de afdeling Voorlichting van de provincie waar je woont, bellen, en de zaak voorleggen.
En sommigen zijn toch landelijk, zag ik net.
Kijk maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Subsidie Advies werkzaamheden over Energiebesparing
Voor het inwinnen van advies door een gecertificeerd adviesbureau kun je een subsidie aanvragen. Een maatwerkadvies geeft direct inzicht in de mogelijke energiebesparende maatregelen in een woning, wat deze kosten en welke besparing daarmee mogelijk is. Lees verder: Subsidie Advies werkzaamheden over Energiebesparing

Duurzame Warmte
Via de regeling Duurzame Warmte kunnen eigenaars van bestaande woningen in aanmerking komen voor een subsidie voor een duurzame warmte maatregel. Deze besparende maatregelingen betreffen zonneboilers, warmtepompen en micro-warmtekrachtketels (HRE ketel). Lees verder: Subsidie voor Zonneboiler, Warmtepomp en HRE ketel

Financiering Energiebesparingskrediet
Met het energiebesparingskrediet kun je geld lenen voor groene investeringen in je huis. Denk hierbij aan isolatie, zonnepanelen, zonnecollectoren of het plaatsen van een warmtepomp. Lees verder: Financiering Energiebesparing

Financiering Groenproject
De regeling Groenprojecten is een fiscale kortingsregeling die door banken wordt gebruikt om groenprojecten tegen een lagere rente te financieren. Eigenaren van een huis kunnen van regeling gebruik maken om hun woning energiezuiniger te maken. Lees verder: Financiering Groenproject

Subsidie Energielabel
Via de stimuleringspremie Meer Met Minder is het mogelijk subsidie te krijgen voor het maken van een labelsprong. Een labelsprong betekent dat je woning een klasse zuiniger wordt, bijvoorbeeld van een energielabel E naar een D woning. Lees verder: Subsidie Energielabel

Subsidie voor Duurzame Energieproductie (SDE)
Iedereen die duurzaam energie wil produceren en daarmee het milieu zo weinig mogelijk belast, kan gebruik maken van de regeling SDE. Lees verder: subsidie Duurzame Energieproductie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar subsidie krijgen om alleen een ketel te vervangen, maar er is kennelijk wel wat mogelijk. prima antwoord.
Je kunt daarvoor het beste op www.duurzaamthuis.nl kijken,daar staan de diverse regelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb afgelopen zomer mijn installatie verbeterd (incl zonneboiler).
Subsidie is gelopen via senternovem (senternovem.nl)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het maatwerkadvies is sinds kort ook een subsidiepot. Het maatwerkadvies waar pieterveenstra het over heeft.
Het bedrag is maximaal € 200.00