Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de herkomst van deze lamp?

Ik heb deze lamp en ik ben benieuwd wat de herkomst is. Materiaal is glas en messing. De schaal is rond 32 cm en de hoogte, inclusief messing plafondkapje is 55 cm.



Hij is loodzwaar door de dikke schaal en de flinke glazen pegel. Ik heb me helemaal suf gegoogeld maar kan in ieder geval geen zelfde lamp vinden. Ik heb het idee dat het een Franse of Italiaanse lamp is en hij is in ieder geval van voor 1940. Het is handgeblazen glas en overduidelijk geen industrieel of massaproductie. De ribbels aan de buitenkant van de schaal staan haaks op de ribbels aan de binnenkant. De schaal is ongeveer 1 cm dik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
772
Amadea
11 jaar geleden
Hoeveel fittingen heeft de lamp?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit er nergens een naam op ? Een gok , Frans glas jaren 20 , 30 . Maar kan net zo goed Duits zijn of ? Uit een Oostenrijkse Konditorei zijn . ? Haal de lamp eens heel voorzichtig uit el kaar . Waar het mij aan doet denken ,aan de lampen uit een tea room uit de jaren 30 .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is volgens mij een italiaanse lamp art deco.
ik heb hem ergens op google te koop zien staan.
google eens zware glazen art deco lamp italie

Toegevoegd na 4 minuten:
een zelfde lamp staat bij www.zoekertjes.be
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding