Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel ben je kwijt aan (2e hands) inboedel?

Als het goed is krijg ik binnenkort een klein appartement toegewezen. Dit word mijn eerste woning, spannend! Ik heb gelukkig al het één en ander voor elkaar (TV, Gehele slaapkamer, enkele keuken apparatuur & verf materiaal). Wat zal het overige ongeveer gaan kosten? Ik hoef niks nieuw als het niet binnen het budget past. Ik heb 5000 gespaard.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
crispy
5 jaar geleden
Als je budget 5000 is, dan kost het 5000... Om een volledig huishouden in te richten met toch redelijk eenvoudige spullen kan je gemakkelijk 20.000 kwijt zijn aan al je keukeninrichting en eetkamer spullen. Ik bedoel dan niet de apparatuur of tafels en stoelen, maar alle pannen, alle soorten keukendingetjes zoals lepels, blikopener, spatels, bestek, dingen aan de wand, borden en kommen, onderzetters, noem maar op. Voor een paar duizend euro heb je al best wel veel, maar je zult merken dat je toch eigenlijk liever een grotere set van dit of dat hebt, en dat die goedkope pannen wel snel aanbranden, dat een bot mes maar niks is dus een messenslijper is wel fijn, etc.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is er bij jou in de buurt een weggeefwinkel? Dan kun je wat gratis spulletjes halen. Op www.weggeefwinkels.nl vind je de adressen.
SingingCoyote13
5 jaar geleden
ik moet zeggen een tweedehands 2 zits bank kunstleder/stof heb je makkelijk voor rond de 50-75 euro en dan is het goede staat een doekje erover en is weer mooi. gaan ze in een kringloop ver hierboven zitten ga dan na een andere,
sommige kringloop winkels denken en doen alsof ze antiquair zijn.
een tv voor onder/rond de 50 euro en dan ook nog meestal 1080p met hdmi en lcd. KOOP geen dikke oude breedbeeld tv (kathode straalbuis CRT) daar sjouw je je rot aan en ze hebben geen hdmi, dat is wat alles tegenwoordig nodig heeft.
een poef heb je voor rond de 10-20 euro hooguit.
tafeltjes zijn idem hooguit 40 euro bijzettafeltjes. stoelen meestal
onder/rond de 15 euro, bureaustoelen in ieder geval. kasten zijn een beetje duurder vaak rond/onder 100 euro, sommige ookwel rond de 50 euro.
dit zijn de goedkoopste marges die ik weet van de kringloop bij mij om de hoek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je geen specifieke wensen hebt, kan je alles vrijwel gratis krijgen. Vraag eens rond bij familie, vrienden, collega's, buren en kennissen wat zij nog 'over' hebben en aan jou willen geven. Ook kan je een briefje ophangen bij de supermarkt met jouw wensen. Verder kan je voor veel spullen terecht op websites als Gratisaftehalen.nl of Gratisoptehalen.nl. Bij kringloopwinkels, rommelmarkten en pandjeshuizen kan je ook allerlei zaken voor heel weinig geld aanschaffen. Ik zou dus zeggen: het kost je allemaal niets of vrijwel niets.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het "bedelen" of "vragen" aangezien ik naar mijn mening niet in de positie sta om daarvoor in aanmerking te komen. Ik heb een vast inkomen, geen schulden en heb alles goed op een rijtje om zelf spullen te kunnen aanschaffen. Maar het zou zeker een optie kunnen zijn om eventueel in kringloopwinkels te gaan kijken.
Antoni
5 jaar geleden
Sorry, hoor, maar iedereen mag gebruik maken van spullen die gratis worden aangeboden. Daar hoef je je nooit te goed voor te voelen.
Antoni
5 jaar geleden
Het is niet alsof je naar de voedselbank gaat, of zo. Daarvoor zijn wel voorwaarden qua inkomen, et cetera. Er zijn simpelweg talloze mensen, ook in jouw omgeving, die graag spullen waar ze toch niets meer mee doen, een tweede kans geven. Ze zullen jou graag willen helpen: ga daar maar van uit!
anneliez
5 jaar geleden
dat is geen bedelen, veel mensen zijn blij dat ze zelf niet met hun spullen hoeven te gaan sjouwen en doen het daarom (bijna) gratis weg. dus als je facebook hebt, kijk daar eens naar sites die weggeven of verkopen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hhm ja dat is inderdaad ook zo. Wellicht toch een optie om even op de weggeefhoekjes te kijken. :) Bedankt!
2e hands meubilair (kasten, tafels, stoelen, bank) vind je voor een paar tientjes op Marktplaats. Die kunnen vaak nog jaren mee totdat je meer ruimte of geld hebt voor een nieuwe inrichting.
Je moet ook denken aan zaken als stofzuiger, wasmachine, koelkast, vriezer, oven/magnetron. Deze zijn ook 2e hands te vinden maar de vraag is of je dat wil. Als je die nieuw koopt: goedkoop is vaak duurkoop. Van een goede wasmachine kan je 20 jaar plezier hebben, een goedkope kan je na een paar jaar al in de steek laten.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
SingingCoyote13
5 jaar geleden
wasmachine inderdaad beter nieuw kopen, als het ding na een of twee jaar kapot gaat krijg je die hele heise ook nog met de asansluitingen / die moeten afgesloten worden totdat de nieuwe wasmachine er is, en die moet ook weer door vakkundigen worden aangesloten met hele heisa -stel de kabel is te kort - moeten ze een electricien laten komen etc.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing