Kan ik de buitenunit van het airco systeem boven garage buren plaatsen?

Onze huis is 2 hoog met plat dak. Wij wonen aan het eind van een rijtje. Links sluit ons huis op de begane grond aan op de garage van de buren, boven de garage zit niets. Met deze bloedhitte ben ik zoals velen aan het kijken of een airco mogelijk is. Nu zou het voor ons natuurlijk ideaal zijn als de buitenunit van de airco boven de garage van de buren zou hangen. Echter de buitenmuur van onze woning is de erfgrens dus zijn onze buren dan formeel eigenaar van onze buitenmuur?

Met andere woorden, mogen wij een buitenunit monteren aan onze (gezamenlijke?) buitenmuur boven de garage van de buren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
4.7K
Utrecht
3 jaar geleden
Formeel is de ruimte boven de garage van de buurman.
Dus die moet het goed vinden; liefst schriftelijk.
(maar als de buurman in de bovenverdieping een raam heeft richting de garage (en dus airco) heeft hij goede reden hier niet mee in te stemmen).

Antwoorden (1)

Alleen als je buurman daar toestemming voor geeft en dan zou dat ook maar zwart op wit doen om in de toekomst problemen hierover te voorkomen.
ronron1212
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Geldt die toestemming zwart op wit ook als de buurman verhuisd?
ronron1212
3 jaar geleden
Als het huis verkocht wordt dan zal de nieuw buur ook akkoord moeten gaan