Kan ik WWB bijstand krijgen als ik studeer en op mezelf woon?

Ik heb voorlopig een bijbaan, maar mocht ik deze verliezen.. heb ik dan toch een back-up met een WWB bijstand om toch al mijn kosten te dekken? Ik ontvang studiefinanciering, oude stelsel, basis en aanvullend. WW-uitkering houden we buiten beschouwing ivm pas begonnen baan. Ik wil niet lenen en ook niet hulp krijgen van mijn ouders.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, je hebt geen recht op bijstand, je zal dan een ander baantje moeten zoeken, of een lening afsluiten.
http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud?pid=23
Powergen
8 jaar geleden
WW krijg je sowieso niet, want je ontvangt studiefinanciering.

Antwoorden (1)

U heeft geen recht op bijstand zolang er recht is op studiefinanciering met (maximaal) te lenen bedrag.
fisbel