Je kan het proberen maar of het werkt is de vraag want er wordt verschillend nylon gebruikt
Het nylon wat gebruikt wordt voor een waslijn is anders va samenstelling dan het draadje dat in de trimmer gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waslijn draad zal anders slijten. Maar het kan natuurlijk wel, als het maar sterk genoeg is; Meestal zijn deze versterkt met een kern van nylon, en in principe wel sterk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het proberen, maar waslijn is dikker dan strimmer draad waardoor het raak oppervlak groter wordt. Het draad zal het gras dan niet doorsnijden, maar meer "ombuigen" en platdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag, ik heb al van alles geprobeerd, gewone waslijn en waslijn met een stalen kern, dun ijzerdraad enz.
gek genoeg ging er niets zo goed als het orginele trimmerdraad.
De draad moet sterk zijn, zo slijtvast mogelijk en tegelijk soepel, als het niet soepel genoeg is, gaat de snelheid er uit en trimt hij minder goed, of helemaal niet.
De kracht zit hem juist in de snelheid van het ronddraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waslijn werkt niet. Het is te dik ente zwaar. Ik heb het ooit geprobeert met zee en vislijn. Dat werkt ook niet. Het slijt te snel en het is weer telicht. Een goed kettinkje is levens gevaarlijk. Gewoon maaidraad halen bij de winkel. Als je naar een tuinders of landbouw winkel gaat hebben ze het op een rol van enkele tientalle meters.