Ik heb een huurhuis, kan ik dan een huis kopen waar ik niet direct in ga wonen?

Hallo, op het moment woon ik in een huur huis maar wil een andere woning gaan kopen waar ik niet direct in ga wonen. Mag dit? Wat zijn de haken en ogen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe bedoel je niet direct als je en his koop duurt het meestal nog wel even voor je er in kan wonen.
tinus1969
3 jaar geleden
Eat bedoel je idd met 'niet meteen gaan wonen'?
Inekez1
3 jaar geleden
... niet direct ... Hoe tijdelijk is die situatie? En wat gebeurt er in die periode dan wel in of met het gekochte huis? Wil je een half jaar gaan verbouwen, dan is dat niet zo'n probleem. Wil je het eerst 2 jaar gaan verhuren, dan doet de hypotheekverstrekker daar moeilijk over. Informeer ook bij de gemeente waar de woning staat voordat je het koopt wat er mag: mag het een jaar leegstaan? Mag je het tijdelijk verhuren? Mogen eventuele verbouwplannen wel uitgevoerd worden?

Antwoorden (2)

Als jij je huur netjes betaalt en de aflossing van de hypotheek, dan mag dat.
Dat het niet erg sociaal is, in deze tijd van woningkrapte, staat daar buiten.
jc54
3 jaar geleden
Het grootste probleem is dat je dubbele lasten hebt (voor twee huizen betaalt) en geen hypotheekrenteaftrek.