Kan ik een kunststof plantenbak aan een muur lijmen?

Ik heb bison transparant kit (https://www.bol.com/nl/p/bison-polymax-express-transparant-435-g/9200000010529698/?bltgh=kdtwqD6N64BzSEJD7ulJYw.1_4.7.ProductImage) besteld.

Het gaat om niet al te grote plantenbakken (https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/plantverzorging-potten/plantenpotten-plantenbakken/elho-green-basics-balkonbak-40cm-mild-terra/5374033) van kunststof aan een (vlakke) muur in mijn huis.

Het zou een beetje jammer zijn als een bak er op een gegeven moment afdondert en me hele huis onder de aarde ligt vandaar dat ik het vraag, misschien weet iemand het :)

Ik wil klimop in de bak stoppen voor de goede eigenschappen qua luchtzuivering en omdat het mooi staat.

Ik ben geen klusjesman (nooit geleerd aangezien ik geen vaderfiguur had en de techniek lessen op school nergens over gingen) maar ik ben er inmiddels ongeveer achter hoe het vast te boren valt maar dit alternatief lijkt me fijner (minder tijd en dan hoef ik niet nog pluggen en een steenboor te kopen).

Hartelijk dank als iemand het antwoord weet!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (1)

Ik lees in de vraag dat je lijmen een fijner(=makkelijker) alternatief vindt, maar lijmen van die plantenbak gaat niet lukken, de krachten van de plantenbak staan haaks op de lijmkracht, het lijmoppervlak is van dit type plantenbak is ook niet al te groot zonder het overstekende randje eraf te zagen, dus zal het na korte tijd vanzelf van de muur komen. Als je echt niet wil boren zou ik het met 4 verticale houten latten proberen met dezelfde dikte als die overstekende rand van de plantenbak, en schroef je die plantenbak weer op die latten zonder pluggen of steenboor.