hoeveel liter bevat een bad?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
ronron1212
3 jaar geleden
Dat ligt aan de grote van het bad je hebt kleine en grote badkuipen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@MaissaSpens11, zoals ronron al schrijft, je hebt badkuipen in alle soorten en maten maar hier vind je een paar berekeningen
https://www.startpagina.nl/v/wonen/interieur/vraag/35026/water-normaal-bad/

Antwoorden (1)

Een standaard badkuip is ongeveer 180 cm lang, 80 cm breed, en 40 cm diep. Dat zijn de buitenmaten. De binnenmaat (qua lengte en breedte) zal ongeveer 10 cm per zijde minder zijn.
Voor de diepte moet je rekening houden met de dikte van de bodem, je eigen volume en de marge die je aan de bovenkant overhoudt om te voorkomen dat je bad overstroomt. Zeg maar 20cm.
Houd je over: 160 cm, 60 cm en 20 cm.
160 * 60 * 20 = 192.000 cm³
1 cm³ = 0,001 liter
192.000 * 0,001 = 192 liter
Misschien is het in praktijk minder. Maar tussen de 150 tot 200liter zal het ongeveer wel zijn.
Toegevoegd op 29 april 2020 14:20: bron