met welke kleuren kan je roze maken?

wat zijn de verschillende mogelijkheden? Ik bedoel dat écht helder roze, zoals Bv. de "princess" serie van Walt Disney, Het kleine meisjesroze dus.
Dus geen lichtpaars of zo. En ook geen oudroze.

11 jaar geleden
11.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Met verf of met licht?

Antwoorden (3)

met rood ,roze,en klein beetje geel ,kom je in de goede richting,succes ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met verf: rood en wit.
Als je helder roze wilt, dan ligt het ook aan de kleur rood. Neem geen donkerrood maar een knallende, heldere kleur.
En dan is het een kwestie van uitproberen, mengen, beetje meer wit, ietsje rood toevoegen etc.
Je kunt proberen om een wat fluoriserende kleur wit te nemen of een ietsje zilver toe te voegen.
Dus: lekker spelen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een erg lastige kleur om te maken.
Eigenlijk is roze, licht rood.
Dus dood met wit.
Maar er zijn zoveel kleuren rood!
De kleur die jij bedoelt is eigenlijk lila-roze.
Dus heb je ook blauw nodig, maar dan weer wel een helder blauwe kleur, ook mogelijk violet en kraplak( is ook een kleur)
Dus wordt het veel verf mengen.
Het is best wel een lastige kleur.