Wat is dit voor een kever?

Ik zie ze vaak in voornamelijk droge ruimtes zitten. Het loopt volgens mij, en kan niet vliegen. Het beest heeft een enorm pantser dat kraakt als je er op staat.

Toegevoegd na 2 uur:
Voordat ik me alle dierenlievende vrienden op de hals haal: Hij zat voor de deur op de stoep. Bij het naar buiten gaan ben ik er op gaan staan....
Ik heb hem niet geplet om hem op een foto te zetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet in nederland woont, gezien de foto van de katoen en je kever, zou je wel even moeten vermelden als je deze vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik origineel bedacht Ed, maar het noorden hoort nog steeds bij Nederland. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus.... jij gaat op de kever staan!
nou dat is zielig je kan hem ook in de natuur terug zetten want als iedereen dat doet kan je je kleinkinderen alleen nog maar deze foto laten zien van de kever! want dan is er geen kever meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marion61: Het beest zat gisterochtend voor de deur, en zoals je misschien weet, valt 'ie door zijn grijze kleur niet erg op als hij op de tegels zit. Juist door het harde krakende geluid viel het op dat ik er op stond. Zodoende.

Het beste antwoord

Lastig te zien, maar het lijkt op een snuitkever: http://www.trouwcommunities.nl/groen/images/554/snuitkever.jpg

Ze leven van je plantenwortels, en kunnen een echte plaag worden in bloembakken.