Waarmee kun je constructielijm verwijderen van een boarddeur?

Op een binnendeur/boarddeur hebben MDF letters gezeten als decoratie. Die letters zijn eraf gehaald, alleen zit er nu nog een rest constructielijm met laagje MDF op de deur.
Hoe zou dit te verwijderen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

De lijm is op een zachte onderlaag (MDF) opgebracht en trekt daar in. Verwijdering kan alleen mechanisch: raspen, met een beitel, schuren, maar je neemt altijd wat onderlaag mee. Je blijft dan zien waar de lijm gezeten heeft. Als je daarna gaat schilderen moet je dan ook eerst de onderlaag goed plamuren om een oppervlak gelijk aan de rest van de deur te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schuren en schilderen.
12 jaar geleden
als je de restjes MDF er kan krijgen (voorzichtig met scherp plamuurmes), kan je de lijm verwijderen met wasbenzine