Wat te doen bij buren in een koopwoning die overlast maken ook in het weekend?

Dwz
Sochtends beginnend om 7:00, ook in het weekend.
Stampen, deuren, traplopen met ferme pas, hard praten, timmeren, voordeur smijten, bonken op muren.

Alleenstaande moeder, gooit het telkens op haar kinderen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
tinus1969
4 jaar geleden
Houd een dagboek bij waarin je overlast beschrijft. Bel de politie zodra je 1-2 weken kalchten hebt, en ga daarna door. Begin tegenover de politie nevernooitniet over aspecten als 'ze moet haar kinderen opvoeden'. Wees heel concreet en feitelijk over de overlast elf .
Pieterke
4 jaar geleden
Hebben jullie een wijkagent? Schakel die dan in en doe wat tinus1969 zegt: Houdt een klachtenboek bij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ten eerste; heel vervelend. Ten tweede; ga in netjes in gesprek, vraag of ze rekening met jou en de buurt willen houden, doen ze dit vervolgens niet, kun je inderdaad het best je wijkagent contacteren. Suc7.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjullie wel voor de tips!
Ik loop nu al bijna 15 jaar(!) met dit probleem.
Elke keer denk ik, ze heeft kinderen, en een beetje tolerantie helpt een hoop in de omgang. Haar jongste is nu 10. Vaker gevraagd of het vooral in de weekenden tot 11-12 iets rustiger kan.
(Ik werkte destijds in de nachtdienst)
Dan was het “ja oke snap ik”
Maar de volgende morgen was het gewoon weer de Efteling bij de buren.. Nu begint het echt heel erg op mn gezondheid in te spelen.
Elk weekend denk ik weer “oh wat zou het fijn zijn om zonder geknal en gebonk te kunnen zitten in mn eigen huis”
Mn hart schiet in mn keel. Want bij contactgeluid gaat het om ‘plotselinge’ pieken in diepe tonen, dit is anders dan bij muziekoverlast. Muziekoverlast kun je namelijk uitsluiten met oordoppen.
Gevolg: hoge bloeddruk, hartkloppingen, hoofdpijn, en slapeloosheid.
Dit wenst ik mn ergste vijand niet toe.
Ik wilde het niet tot de wijkagent laten komen, maar andere opties zijn er ook niet lijkt het.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik hou een klachtenboek bij.
met tijdstippen, types lawaai en overlast. De wijkagent heb ik niet gecontacteerd, vanwege de Corona maatregelen op huisbezoek.
Wel heb ik een paar keer goed laten horen dát ik er ook ben op tijdstippen van overlast.
Dan was het wel even stil.
Ik ga geluidsapparatuur installeren en opnemen met sensor op welke toonhoogte
de overlast is. Vaak is het namelijk laagfrequent geluid, zoals knallen, stampen, trapstampei, deuren die dichtknallen, en gebonk van gereedschap of vallende spullen, en dat registreert een app oud niet goed.
Met deze opnames ga ik naar de rechter om een aanklacht in te dienen voor ernstige huisvredebreuk en opzettelijke lawaaivorming met invloed op mijn gezondheid.
Dank voor alle tips, en het meedenken iedereen.
Ik wens dat jullie dit nooit hoeven meemaken.

Antwoorden (1)

Daar kun je eigenlijk niets mee. Vanaf 7 tot 22 uur is het toegestaan om leefgeluiden te maken. Buiten die tijd moet het allemaal wat minder. Daar zijn normen voor maar die heb ik even niet paraat. Misschien heeft iemand anders een linkje over geluidsdruk wat wel en niet is toegestaan.