Is er nu nog kikkerdril? (we zoeken al 4 weken, maar volgens mij heb ik het gemist)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

De bruine kikker legt zijn dril ,direct na de winter, in maart- april.
Het zijn hele grote ballen met dril, goed zichtbaar omdat er nog geen waterplanten groeien.

De groene kikker legt dril, vanaf half mei tot eind juli, het dril is vrijwel onzichtbaar en slechts in kleine hoopjes verstopt tussen de waterplanten.

De groene kikker is nu makkelijk te herkennen aan zijn luidruchtig gekwaak, dat soms de hele nacht door gaat.
Hoor je geen kikkers kwaken, dan hoef je daar geen dril te zoeken, inmiddels is het meeste dril nu gelegd ( warm weer gehad).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je inderdaad te laat bent voor kikkerdril. Het meeste dril vind je zo rond eind maart/begin april.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemist, mijn vijver zat vol tot eind maart en nu is alles verdwenen.