Hoe verjaag ik effectief muizen?

Wij hebben een beganegronds huisje met door boven een punt kap van golfplaten. Die golfplaten zijn onderin niet afgedicht om tocht te stimuleren. Hierdoor (door die tocht) hebben we een krukdroge zolder. Maar door al die gaten is het een walhallah voor muizen.

Nu vind ik lijmplaten wat aan de wrede kant, maar op welke andere manier houdt ik de gaten toch open en de muizen ook weg!? Of zijn er ook lijmplaten die de muis snel doden?

Voor lijmplaten zie: http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=377&prod_id=436&page=1

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Met een professionele muizen verjager:

Deze professionele ongedierteverjager 600 van Ongediertewinkel verjaagt muizen en ratten snel en efficiënt en heeft een maximaal bereik van 325 m2. De verjager werkt ook zeer doeltreffend voor het verjagen van bloedluis. De Ongedierteverjager 600 is traploos instelbaar. De meeste dieren horen geluiden ver boven het bereik van het menselijke gehoor, een gebied ver boven het ultrasone geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien de ouderwetse manier. een kat nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een effectief product voor het verjagen van muizen, ratten en andere soorten ongedierte. De werking berust op zeer luid ultrasoon geluid. Ultrasoon geluid is geluid met een frequentie boven het menselijk gehoorbereik. Dit betekent dus dat mensen het geluid niet horen, maar dat ongedierte wel degelijk last heeft van het apparaat. Ook de meeste huisdieren, zoals honden, katten, vogels en vissen hebben geen last van het geluid. Het enige wat u zelf direct kunt waarnemen van de werking van het product is dat het rode LED-lichtje langzaam afwisselt tussen aan en uit. Het LED-lichtje geeft dus aan wanneer er respectievelijk wel of geen ultrasoon geluid wordt uitgezonden.

Uit laboratoriumonderzoek is gebleken dat de ultrasone geluidsgolven een sterke werking op het gehoor en het zenuwstelsel van veel soorten ongedierte hebben. Dit maakt dat ongedierte in een omtrek van ongeveer zeven meter rondom het apparaat verdreven wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las toevallig vandaag in de krant een stukje erover.
"‘Het is vooral belangrijk dat je de tochtgaten in het voegwerk van je muren dichtmaakt met een roostertje. Met een zogeheten bijenbekje hou je ongedierte buiten, maar laat je de spouwmuur gewoon ventileren. Anders krijg je last met vocht. Niet dichtstoppen met een prop folie dus. Bewaar ook je eten in blikken en niet in kartonnen pakken. Als de muizen díe eenmaal hebben ontdekt, barst het feest los.’"

Lijmplaten veroorzaken overigens extreem veel leed bij de muizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook golplaatbobbelvormige roostertjes? Hee... Ik zie een klein gaatje in de markt!