Welke stappen moet ik nemen om aanspraak te maken op studentenhuisvesting in Frankrijk (CAF)?

Iemand vertelde me dat ik van tevoren een geboorteakte moest aanvragen in Nederland. Van de Franse website word ik niet veel wijzer.

4 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
tinus1969
4 jaar geleden
Link naar Franse website?
tinus1969
4 jaar geleden
Zoek je huisvesting, dus een kamer? Daar is caf.fr niet voor - dat is blijkbaar een vorm van huursubsidie voor studenten.
jasper040
4 jaar geleden
Bedankt. Las ook dat de hoogte afhangt van de financiële middelen van de student. In hoeverre speelt dit mee?
Is het zo dat als je veel spaargeld hebt, minder toeslag krijgt of juist andersom?
Gr
SimonV
4 jaar geleden
Er wordt niet naar je spaargeld gekeken. Alleen naar je inkomen. Als dat voldoende is om de ruimte te huren, krijg je natuurlijk niets.
jasper040
4 jaar geleden
Punt is dat ik vorig jaar redelijk heb verdiend, maar nu dus niet werk aangezien ik in Frankrijk naar school ga..

Antwoorden (1)

Een geboorteakte wordt inderdaad gevraagd.

CAF vermeldt deze voorwaarden om aanspraak te maken:
Identiteitsbewijs (uw nationale identiteitskaart of paspoort en uw geboortecertificaat).
Als u een EU-burger bent, moet u een bewijs van inschrijving op school en een kopie van uw ziektekostenverzekeringskaart overleggen.
Als u geen EU-burger bent, moet u een kopie van uw geldige verblijfsvergunning ('titre de
sejour ') meesturen.

Daarnaast
• Uw huisvestingsovereenkomst
• Uw bankgegevens. U moet een Franse bankrekening openen om een aanvraag in te dienen.
• Een bewijs van uw totale inkomen in 2018
SimonV