Wat is een goede methode om vliegen buiten de deur te houden?

Extra uitdagingen:
1) de betreffde achterdeur draait naar binnen open
2) aan de buitenkant moeten we met een trapje naar de deur. Een Naar buiten draaiende horDEUR is dus niet handig
3) het kan aardig waaien in dat hoekje

Antwoorden (4)

Maak een scharnierende hordeur IN het buitenkozijn. Kies de scharnieren zodanig, dat de hordeur zowel naar binnen als naar buiten kan openslaan én dat je de hordeur er makkelijk kunt uittillen (voor de winter). Zet de scharnieren daarom een beetje aan de buitenrand van het kozijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen om een plissé hor-deur te nemen, maar die zijn vrij prijzig. Een andere optie is een insecten-deur met magneten.
jc54
4 jaar geleden
Je moet overdruk creëren en best veel. Dat is de methode in laboratoria en kan ook bij jou
4 jaar geleden
In dit geval zou ik gaan voor een plisse hordeur. Deze kan je zowel tussen het kozijn als op het kozijn plaatsen en zijn erg compact waardoor je nog gemakkelijk de trap op en af kan.

Door het plisse gaas wat gevouwen is kan dit goed tegen de wind en zal de deur niet opeens open klappen wat bijvoorbeeld wel met een rol hordeur zou kunnen gebeuren.